Liten och vilsen

Första dagen på det nya jobbet susade förbi. Plötsligt var det lunch och vi gick iväg för att äta på en restaurang i närheten. Men någon lunch för min del blev det inte för där på gång- och cykelvägen mötte jag en lite vilsen hund. Ingen ägare i närheten och ingen namnbricka för att kontakta ägaren. Den lille stackaren skakade när jag lyfte upp den och snöbollar hängde runt tassarna. Vi stod där och väntade i ca 20 minuter men ingen dök upp och dom hundägare som passerade frågade vi om dom kände igen hunden men ingen hade sett den tidigare. Så det blev att gå tillbaka på jobbet och ta bilen till polisen för att lämna in den lille rymmaren. Ägaren var senare och hämtade den lille rymmaren och hade dom inte kommit så hade jag nog tagit hem den lille över natten eller tills dom hade hört av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0