Ljus i trädgården

Har fått en förkylning så jag har inte varit på topp den senaste veckan. Men vad är en lite snuva att klaga på när det finns dom som tacksamt skulle ta en förkylning i utbyte med annat som dom kämpar med. Mina tankar går till en i min närhet som har fått bröstcancer.  Bröstet är redan borttaget men kvar är det stora ärret och all behandling som ska pågå fram till jul. Just nu genomgår hon cellgiftsbehandling med allt som det innebär med håravfall och annat. Detta tänker jag på varje morgon jag tittar mig i spegel och ser mina stora påsar under ögonen efter en natt med dålig sömn när huvudet känns ömt av fylda bihålor. Då säger jag till min spegelbild var glad det är bara en förkylning du har det går snart över.

Sen senaste inlägget har jag varit till Ikea i Haparanda och inhandlat mera ljus, servetter och annat. Att dom ska öppna ett varuhus i Umeå togs tacksamt emot. Det blir så mycket närmare. 
Det har varit födelsedagskalas för dottern som har blivit 22 år.
Jag har bytt arbetsgivare och börjat lära mig nya arbetsuppgifter och fått en del nya arbetskamrater.  
Här hemma har vi satsat på att belysa trädgården mer nu när höstmörknet närmar sig. Ni som har läst min blogg vet att jag har en svaghet gällande lampor men vad det gäller utelampor så är det maken som är den som inhandlar och planerar belysningen. Så här ser det ut nu i vår trädgård.











Det är svårt att ta bra bilder på belysningen för när det syns som bäst är det för mörk att ta bilder.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra har inga planer. Maken är ute och målar räcket på verandan. Han har gjort överliggaren och stolparna men hur det ska räcket ska se ut mellan stolparna är inte klart. Jag hade en idé men maken tyckte det var allt för mycket jobb med min design så vi får se hur resultatet blir. Så här ser det ut nu.





Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0