Frost

Vinterns första frost slog till på söndagsmorgonen. Som tur var kände jag på lördagsaftonen att det skulle bli en kall natt så jag stälde in alla krukor med blommor som ska vinterförvaras i uterummet. Där ska dom få stå i någon vecka innan de åker ut i garaget. Uterummet är full med blommor så här ser det ut.





Det enda som vi inte har tagit in ännu är vårat första päron. Det sitter kvar i trädet och plockas nog in till helgen.



På måndagen fick jag börja morgonen med att skrapa rutorna på bilen. Det kändes som om vintern kommer att bli lång om man redan nu ska börja med att skrapa rutor. Till helgen blir det att städa ur garaget på min sida så man kan köra in bilen. Men även om det var frost i helgen så åkte vi iväg och tittade på träd och buskar på en handelsträdgård. Det blev inget men jag har tänkt att köpa lite vårlökar och få ner i jorden innan snön kommer. Så jag får åka iväg en annan gång för att se om det finns något som jag gillar. Ha en fortsatt bra vecka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

granngården i piteå hade många fina lökar, kolla om dom har det hos er också. Vilket fint päron är det det första ni fått på trädet. Här har jag fått massor med stora äpplen men de flesta får ramla ner på backen hinner inte göra något med dom.

/Mimmi

2011-09-21 @ 16:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0