Ny blommbänk

Den här helgen har också tillbringas utomhus i trädgården fast det var så blåsigt på lördagen. Det som vi bland annat har gjort är en ny blommbänk på uterumsgaveln. Vi har förlänkt rabbaten som var i hörnet men gjort den helt rak. Så här ser det ut.





Jag målade väggen innan vi satte upp spaljen. Sedan har vi börjat att plantera lite blommor i bänken. Vi har haft en lite grupp med olika växter uppe i skogen som vi inte viste var vi skulle sätta när vi rev det gamla huset. Nu plockar jag ner lite av dom sedan är det någon växt som ska flyttas på. Jag har även fått växter av min mamma som jag har tänkt att sätt i bänken så det kanske inte blir så mycket plats kvar till att köpa nya växter.

Igår slutade vi att hålla på i trädgården vid tre eftersom det var så blåsigt ute. Istället tände vi bastun och tog det lungt. Efter bastun började maken att fixa middagen medan jag tog ett skumbad. Det är inte helt fel att ligga i badet och sippa på ett glas vin för att sedan få gå direkt till en god middag. Jag tycker att vi ska införa den fördelningen varje helg resten av sommaren eller varför inte hela året. Idag blev det också ett skumbad efter trädgårdsarbetet men inget glas med vin och det funkar också. Nu hoppas jag på bra väder på aftonen så jag hinner vara ute och plantera lite.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad ni är duktiga !

Rabatten blev superfin.

Vi har oxå massor att göra ute i trädgården, men lusten att börja verkar inte vilja infinna sig någon gång...

2011-05-23 @ 11:40:10
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är bara att säga till om du önskar fler växter. Håller på för fullt att rensa och flytta om, synd bara att man inte riktigt minns var det var som trängst.

2011-05-25 @ 22:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0