En semesterdag

Idag har jag varit ledig och jag hoppades på en solig dag men det blev snö istället. Bilderna är tagna förra helgen så låt er inte luras av solskenet. Men här hemma har våren flyttat in i vardagsrummet som nu mera har rosa och gröna inslag likt min tulpanbukett.



Eftersom jag bara fick tag i rosatyg till två gardinlängder så fick resterande längder bli gröna. Så här blev det.





Kanske inte det snyggaste men klart det mest uppiggande gardinuppsättningen jag har och det behövs efter en lång kall och mörk vinter. För varje gång jag kommer in i vardagsrummet så sprider sig ett leende på mina läppar. Det känns som om våren med varmare och ljusare tider är pågång. Kuddarna i soffan och ljusen går också i rosa och grönt.

Som avslutning på min semesterdag väntar en varm bastu innan middagen så ha en fortsatt bra helg.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

härliga tider

2011-03-14 @ 00:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0