Juni var tog du vägen ?

Nu har redan juli månad börjat och jag undrar var tog juni vägen. Dagarna har passerat i ett rasande tempo. En stor del av fritiden har tillbringas ute i trädgården men vi har även varit borta på annat håll. Jag har badat i en sjö före midsommar och det kan jag inte komma ihåg att jag har gjort tidigare sen jag fick barn. Det var när man var ung som man badade tidigt på sommaren. Det har varit byaloppis där jag bor så nu har jag blivit av med lite saker som jag inte anväder längre. Pengarna jag fick in är öronmärkta och ska gå till ett fruktträd. Har inte bestämt mig om det ska bli ett plommon eller körsbärsträd kanske blir det båda. Vi har äpple- och päronträd sedan tidigare.

Här kommer lite bilder från trädgården jag börjar med att visa hur det ser ut i blombänken sedan växterna har kommit på plats.



Sedan kan jag visa min fina vit snöbollsbuske.





Den har fullt med vita bollar som nu har börjat vissna så det snöar små blommor ner och täcker gräsmattan nedanför. Bilderna är tagna för två veckor sedan innan den har börjat att vissna.

Nejlikerosen med sina rosa blommor står i full prakt.





Nattfrosten är över så blommorna som jag har haft i uterummet har åkt ut på terassen. Olivträdet står vid solstolarna och ger lite medelhavskänsla.



Kallorna som jag köpte på trädgårdsmässan som svarta har slagit ut men färgen är gul till att börja med men jag ser att de har börjat att övergå till att bli röda. Jämför man bílderna som det är två veckor mellan så ser man skillnad så de kanske blir svarta senare.







Nu får det räcka med bilder. Jag får återkomma med mer bilder i nästa inlägg.

Idag firar vi våran bröllopsdag och jag har börjat min semester så nu fattas bara solen för att göra denna dag något extra minnesvärd. Ha en bra dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0