God fortsättning på året

Den här veckan har jag bara jobbat måndag och tisdag sedan har jag varit ledig. Det är den längsta ledigheten jag har haft under julen. Igår var vi ute hela förmiddagen och skottade av garagetaket. Det är en hel del snö som har kommit. Jag hade tänkt kakla klart i torkrummet idag men man kan ju ändra sig och ta en mysdag till.

På tisdagen var jag och köpte blommor till långhelgen. Jag var helt inne på att köpa tulpaner med blåbärsris men det fanns inga färska tulpaner för dom skulle få in dom först på onsdagen. Så det fick bli en 10 pack rosor istället.
Det blev att ta reda på det stora plambladet och annat från julens bukett och så här blev resultatet.





Ikväll var det meningen att jag skulle ut på tjejkväll med mina gamla tjejkompisar men magsjuka hos vissa har satt stopp för det så det får bli senare om någon helg.

Annars ser jag fram emot trädgårdsmässan som är i Stockholm i mars. Resan är bokad idag. Vi har bokat så att vi får en dag på stan också. Kanske har vårkläderna hunnit att komma i affärerna. Ellos och H&M fick jag just för jul så då borde det finnas även ute på affärer i mars.

Sitter och tittat på alla fåglar utanför fönstret vi har en hel del. Jag matar dom med solrosfrön och nötter samt att jag har satt ut några talgbollar. Det går åt en massa solrosfrön jag tror jag har förbrukat tre säckar sedan snön kom. Här är lite bilder på mina små gäster.





Det är inte bara jag som tycker det är roligt med alla småfåglar utan även våran katt. Han tycker det är för kallt att gå ut så han försöker jaga dom innifrån huset. Resultatet av den jakten är lika med noll men han ger inte upp utan gör tappra försök att få tag i en genom fönstret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0