Flygtur

I helgen har det bara varit jag och sonen hemma. Vi har haft en mysig helg tillsammans och varit på flygetsdag på lördagen. Jag hade bokat flygrundturen över Skellefteå. Det var moln över staden så man såg inte så mycket. Det var bara små gluggar här och där så det blev svårt att orientera sig vad man såg. Men flygturen avslutades med en tur över Burträsk och där såg man hela samhället.

I dag är det grått ute så det blir nog en innomhus dag fyld med tråkig städning som det har varit dåligt om under sommaren. När det är fint väder så passar jag på att vara ute och det har varit så bra väder hela sommaren så städningen har varit minimal. Det kommer man att hinna med under den långa vintern.

Ute i trädgården blommar det inte så mycket utan det har blivit mer av vackra fröställningar och bär. Den här buketten gjorde jag på torsdagen. Rosorna är köpta sedan är det plockat från trädgården. Dom röda bären kallas trolldruvor och dom spretiga heter blodtopp. De röda bladen är från Djävulsbusken och de andra är från en gulbladig spirea (tror jag att dom heter).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0