Utedag

Idag har jag varit ute och stökat. Började dagen med att gräva om i de sista snöhögarna medans maken bytte däck på bilarna. Så här ser det ut nu hemma hos oss den 16 april.

.
Baksidan

och på framsidan ser det ut så här



och så här på västrasidan



Som det blåser idag så blir det nog krattning till veckan.
Jag har även varit och vattnat på de vintergröna buskarna eftersom de får bruna blad annars. När jag gick runt i trädgården så såg jag att lökarna med vår blommorna är på gång.





Efter lunch så gick vi på rishögarna som vi lade ihop i höstas när vi röjde framför huset. Nu ligger högarna på majbrasan det känns skönt. Men när vi satt och åt middag kom jag på att vi hade en till hög på ett annat ställe så den får vi ta imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0