Fågelbord

Igår var det fredag och då provade vi en nytt recept från kokboken Fredagkväll med mat och vin. Denna gång blev det Limestekt kyckling med tandooripotatis och syrligt grön. Det smakade jättegott och limesmöret och de syrliga gröna kommer vi att använda oss av till fiskrätter också.

Vi sätte även ut fågelbordet igår så att fåglarna ska ha något att äta nu när snön har kommit.


Fågelbordet

Jag vet att råttorna också gillar solrosfrön men vi har en stor råttjägare här hemma. Både hemma hos Mamma och hos Pappa hade de en stor brunråtta under förra vintern så dom båda är nu tveksamma om dom ska sätta ut solrosfrön till fåglarna. De tror att det kan ha varit samma råtta eftersom de bor inte så långt ifrån varandra. Mamma brukar skämtsamt säga att dom har delad vårdnad om råttan.

Idag har vi rensat på både vindar och andra skrymslen eftersom det är grovsopsinsamling nästa vecka. Det är så skönt att bli av med lite bråte. Jag får se om det blir en till rensarsväng imorgon. Annars håller jag på att lära mig hur min nya mobil fungerar. Jag hoppas att det ska gå lättare att skriva sms nu när jag har tangentbord på mobilen. Den här mobilen blev det som jag föll för.



Måste bara byta ringsignal för jag kommer aldrig att höra signalen som är nu när mobilen ligger i väskan.
Ha en fortsatt bra helg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att kunna prova nya recept och ha dom som vågar äta också. Själv tog vi en gamal klassiker som vi inte ätit på länge fondue, det var gott. Mobilen ser avanserad ut. Jag som vunnit en ny blev av med den för tillfället eftersom dotterns telefon pajade så nu har jag min gamla igen.

Mimmi

2010-10-20 @ 13:38:55
Postat av: Carl-Peter Lindén

Vem tillverkar/säljer det fina fågelbordet i glas?

2010-12-05 @ 15:52:23
Postat av: Anneli

Svar till Carl-Peter

Fågelbordet är tillverkad av Eva Solo. Det finns att få tag på via nätet om man inte hittar någon som säljer hennes produkter där man bor.

2010-12-05 @ 20:18:38
URL: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0