Julpyssel

Igår kväll var jag bjuden på en träff med bara kvinnor som gav lite försmak av julen. Vi fick börja med glögg och pepparkakor för att sedan äta en lättare julbord. Sedan var det lite information och det hela avslutades med att vi fick göra lite julpyssel. Det var inte vilket julpyssel som helst utan det var en florist som gav oss lite tips om att göra juldekorationer och kransar. Först visade hon vad som är bra att tänka på och sedan var det bara att börja prova på själva. Det här är mitt resultat av kvällens pyssel vi börjar med den lilla vita.







Dom frostade bladet och lingonriskvisten gjorde man med hjälp av limspray och strösocker.

Sedan blev det en ljuskrans med röda inslag.





Det är riktiga små mini äpplen i kransen som är fastsatta med hjälp av stålpinne. Alla blad och kvistar är levande det är bara de små bären som inte är levande. Som bas till kransen är det en oasisring. Det var riktigt roligt att hålla på jag tror alla var nöjda när kvällen var slut. När jag kom hem var det bara att plocka fram doftljuset som luktar kanel och äpple för att ha till kransen. Jag hoppas att dom ska hålla sig fina fram till jul och att det ska bara vara snittblommorna jag ska behöva byta ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0