Egna tavlor

Nu har jag bytt tavlorna på tavellisten i hallen. De som nu står där är två New York inspirerade tavlor som min dotter har målat. Jag fick dom av henne när vi var där och hälsade på för två helger sedan. Den tredje är en som jag har gjort för några år sedan när jag gick en konstkurs. Motivet är en av sonens favorit leksak. Han gillade tåg när han var liten. 

 

På konstkursen fick vi prova att måla med alllt från oljefärg till pastellkritor. Jag tyckte det var jätte roligt att prova på de olika teknikerna men pastellkritorna och akrylatfärg var det jag gillade mest. Eftersom vi håller på så mycket med huset nu så har jag skickat alla mina målarsaker till dottern. Men när det lugnar ner sig så kommer jag nog att börja om och måla. 

Nu är det så vackert väder ute och jag hoppas att det här vädret ska hålla i sig över helgen så man får sitta ute och njuta av solen och värmen.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blev ju jätte fint. Har du hittat någon bra plats för lycktan du köpte?

2010-03-24 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0