Vecka 4

Veckan började bra det känndes som om energin hadde återvänt men den tog slut efter någon dag.
Måndag var ut på lunch med några jobbarkompisar och jag var även på biblioteket och lånade några böcker. Två inredningsböcker och två kokböcker samt en bok med mönsterstickning.
Tisdagen var jag och klippte mig så på kvällen fick maken hjälpa mig att bottenfärga håret.
Onsdagen gick jag en sväng på Åhlens och hittade en glaskupa samt cd skivan med Queen absolute greatest. Den kom ut till jul men jag hann inte köpa den då för den tog slut så fort. 
Torsdag var det snöoväder och man undvek att gå utomhus. Bakade en kaka som heter Devils chocolate cake. Jag undrar om namnet kommer av att det är så djävulskt med kalorier i kakan. Nästan ett halvkilo smältchoklad plus smör och grädde.
Fredag var jag på lunch med en gamal jobbarkompis. 
På lördagen la maken det sista golvplattorna i badrummet så nu är golvet klart. Det ser ut som om vi kommer att få över en hel del av stengolvet. Till middag provade vi en ny rätt som var supergod. En gratäng gjord på sötpotatis, palsternacka morötter och fläskfile i botten. Sen slog vi på grädde efter en stund i ugnen så lade vi på skivad tomat och riven ost och så fick den stå en stund till i ugnen. Till det hela så smörstekte vi lite halloumiost.
Söndag det snöar och är kallt jag sitter och kurar och läser mina böcker.



Det var allt från mig. Bilder från badrummet kommer senare när vi har börjat kakla. Ha det.

Kommentarer
Postat av: karina

Det var mycket du hunnit med. Ska bli kul att få se badrummet. Vi håller också på med ett badrum, fast har ett tag till klinker och kaklingen. Må bäst!

2010-02-01 @ 21:58:36
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: mimmi

Jag har varit och sett på soffer till stugan

2010-02-03 @ 21:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0