2009

En sammanfattning om 2009 års händelser.

Året började lungt med mycket vila eftersom gubben hadde ramlat och brutit 2 st revben och jag fick magsjuka.
Under februari blev det mycket listning och jag handlade för första gången på en auktionssajt. 
Stora delar av mars månad så sydde jag gardiner så symaskinen fick jobba. I aprill fylde min blogg ett år.
Våren kom i maj och vi går då ut och håller på med trädgården och underspikning av taket. Maken planterar tomatplantor i växthuset. I juni påbörjar vi uterummet. Ett rum som vi har längtat efter.



Under juli besöker vi vårat gamla hus för att se var det har hamnat och hur det går för dom nya ägarna. Här hemma fortsätter vi med uterummet och har nu kommit till insidan.



I augusti gjuter vi trappan vid uterummet och sätter in ett utekök.



September och höstmörkret kommer så vi sätter upp utelampor längst hela framsidan.



I oktober kommer frosten och vi slutar att jobba utomhus det blev ingen veranda i år utan vi får vänta till våren eftersom vi inte vill ha frostsprickor i gjutningen. Vi sitter fortfarande och äter i uterummet med mycket ljus och en gamal fårskinnsfäll under bordet går det bra. Vi har även satt upp en fläkt ovanför gasolgrillen.



I november påbörjar vi vårat stora badrum. December och förkylning kommer som gör att vi tappar orken så allt stannar av. Klär julgranen inne först på uppesittarkvällen vilket jag inte tror har hänt någon gång tidigare.
Men året har även bestått av trevligheter så som fester och middagar, teaterbesök, Ikea resor och Luleåbesök och andra resor så allt har inte bara handlat om husbyggnationer.  
 


Kommentarer
Postat av: Linn

Tänk så duktiga ni har varit 2009!!

Jag önskar att jag kunde skriva att vi också varit så duktiga 2009... Men det kan jag/vi inte, långt ifrån!



Hade!

2010-01-17 @ 21:49:33
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det låter som ett bra år :-D

2010-01-17 @ 22:26:36
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0