Glad Påsk



Det blev att plumsa i djupsnö för att få tag i påskriset. Jag ställer det inte i vatten så att riset slår ut utan jag gillar de bara kvistarna.



I natt har det inte varit så kallt så nu tinar snön ganska fort. Gårdagens regn har också hjälpt till. Gruset och sanden har tinat fram på våran uppfart och det syns tydligt på de sandiga tassavtrycken i hallen.

 

Ett annat vårtecken är att grannens katt har fått kattungar. Jag har varit och tittat på dom men innan jag gick över fick jag lova gubben att vi inte skulle ha någon mer katt. De är så söta, ni som undrar kan jag säga att det är inte våran katt som är fadern för han är kastrerad. Ha nu en glad påsk och ät mycket godis och annat gott för det är tillåtet en sådan här helg. Ha det.

Kommentarer
Postat av: mimmi

vilka fina påskägg i riset. har du gjort dom själv eller köpt dom? Det är inte så lätt i dessa dagar när man är på stugan och jobbar, för man har ju skorna på sig och sen är man ut och sågar i snön utanför så det följer in ganska mycke på vårt nya golv, man kan ju inte hålla på och ta av sig skorna hela tiden. Vilken underbart solig dag vi hadde i dag, sov en stund i solen men det var bra eftersom jag ju jobbar i natt.

2010-04-04 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0