Ett vårtecken

Jag måste bara få visa att nu har pingstliljorna börjat ta fart. Jag satt ute i uterummet och fick se att det börjar lysa grönt ute i rabatten där snön har smält bort. Så här ser det ut.



Snön har smält en hel del de sista 14 dagarna. Man kan jämföra med bilden jag tog den 4 april vid växthuset



med en bild tagen idag..



Så ser man vilken skillnad på bara 14 dagar. Om det fortsätter i denna fart så kanske det är snöfritt till 1 maj.



Betongkrukorna har tinat fram och jag är sugen på att plantera lite vårblommor som penser i krukorna.

Annars har det varit fullt upp i helgen med middag hemma hos mamma och H på fredagskvällen och klassträff med några som jag gick universitetet med i går kväll. Vi var 8 st som träffades och åt och pratade hela kvällen. Det är roligt att höra vad dom andra gör och om de har träffat på några andra från klassen. Jag hoppas det kommer att bli fler klassträffar. Ha det.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jo det ser faktiskt ut som om det kan bli vår även i år. jag längtar att gräva och grejja och ha skit under naglarna!!

ÅÅÅ dina ursnygga krukor!!

Var hade du köpt dem?

kram och trevlig helg.

2010-04-24 @ 16:21:43
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0