Senaste dagarna

Jag har varit dålig på att göra nya inlägg den senaste tiden så här kommer en liten sammanfattning av helgen.

Torsdag:
På lunchen åkte jag iväg på elkedjan eftersom jag tidigare på morgonen läst i tidningen att det var 50 % på fläktar. Det skulle vara fyra olika modeller och jag tänkte att det är nog inte lönt att åka dit för chansen att just en av modellerna skulle vara en 90cm bred fläkt var liten. Men som tur var åkte jag dit i alla fall. Det visade sig att det var bara 90cm fläktar som de hadde på rea och alla var rostfria och gick att ha med kolfilter precis som jag var ute efter. Så det blev ingen Ikea fläkt utan en Franke specialkupa istället. Vi har inte satt den på plats ännu men den står här hemma fläkten som jag valde att köpa till uteköket. Bild kommer senare på hur den ser ut.

Fredag:
En riktig lyxig dag med hårklippning, fotvård på dagen och till middag ett restaurang besök. Jag hade beställt tiderna innan jag började jobba heltid så jag tog ledigt en stund för att hinna med dessa efterlängtade besök. Stannade kvar på jobbet tills resten av min familj dök upp så gick vi tillsammans en sväng på stan för att bland annat köpa blommor till min svärmor som har fylt år. Vi skulle träffas på en restaurang senare för att fira henne där tillsammans med makens systersfamilj. Dottern kom körande från Luleå för att vara med och fira men hon stannade bara någon timme sen bar  det av tillbaka till Luleå igen.

Lördagen:
Städning och tvättning dessa ständigt återkommande sysslor. Men jag hann även med lite spackling slipning och målning också. På kvällen ringde lilla systeryster och meddelade att hon var redo att åka till Ikea på söndag. 

Söndag:
Hämtade upp lillasyster vid 7.30 sen bar det av mot Haparanda. Vi stannade till vid Piteå för att se hur det går för våran storasyster med byggnationerna av fritidshuset. De har börjat att bygga sovstugan. Utsidan är nästan klar och insidan är påbörjad. Jag hade ingen kamera med så det blir inga bilder.

Framme på Ikea så tog vi det lungt och kikade runt i lugn och ro. Det blev både det ena och det andra för oss båda så vi lyckades fylla bagaget och baksätet. Jag kan berätta att nu är första julklappen inhandlad. Vi var hemma först vid 20.30.

Måndag:
Kvällarna är korta när man jobbar så hela kvällen gick åt för att packa upp och fixa med det jag hade köpt. Så här blev våran säng med nytt svart överkast och kuddar.



I kväll har jag tänkt att se superstar tävlingen som jag började se förra veckan. I morgon är det kalas för makens systerdotter som har fyllt 16 år. Det var allt från mig ikväll ha det så bra.  

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh, ett svart överkast. Vars hittade du det?



Ha det bra!

2009-09-29 @ 19:49:09
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0