Den gamla fällen

Nyss hem kommen från jobbet och känner inte för att göra något mer ikvälll efter att jag har jobbat över så det får bli ett nytt inlägg istället. Igår när vi kom hem efter jobben så var vi utan elström och det är inte så konstigt med den blåst som var och alla luftledningar. Så det blev till att fixa maten med hjälp av gasolgrillen i uterummet. Eftersom det nu har blivit lite kallare utomhus och vi ännu inte har satt igång golvslingorna i uterummet så har det varit lite kallt på golvet om man sitter där ute länge på kvällarna eller kalla dagar. Jag tycker inte om att frysa om fötterna så därför har vi lagt dit den gamla fårskinnsfällen under bordet.

Det är en fäll som kommer ifrån min mormor och morfar. På ena sidan är det fårskinn och på den andra sidan ett hemvävt ulltyg som min morfarsmor har vävt.



Jag ska också visa en av buketterna jag fick av min mamma i söndags. Buketten med dom röda Dalierna har börjat visna så dom är inte så roliga att lägga ut på bild. Men dom rosa Dalierna står sig fint ännu.

 

Blommorna kommer från mammas trädgård.

Det känns skönt att det är fredag imorgon och jag hoppas att jag kan åka hem lite tidigare eftersom jag jobbade över 2,5 timmar idag. Det var allt från mig ikväll, ha det.


Kommentarer
Postat av: Annah

Vilken underbar fäll! Tänk att det är snyggt bnåde på ovansidan och undersidan. Det är sällan man hittar det i dagens snabbtillverkande produkter.

Ha en skön söndag!

Kram Annah

2009-09-13 @ 08:44:08
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0