Soffor

Vi har funderat på att köpa en ny soffa så igår besökte vi två möbelaffärer för att se på olika modeller. Det vi är ute efter är en stor tygsoffa med plats för minst 3 st liggande vuxna. Den ska vara mörkgrå till svart i färgen men en snyggt brunt tyg fungerar också. Tyget ska gärna bestå av ull och ha en martindale på minst 30 (30 000). Det är dom byggbara vi tittar mest på för då kan vi skapa den som vi vill. Här är lite olika typer på soffor som vi väljer bland.


Bild från Svenska Hem


Bild från Europamöbler


Bild från Europamöbler

Vi ska titta vidare på andra möbelaffärer innan vi bestämmer oss. Så har ni sett en snygg soffa så tar jag gärna emot tips.

Imorgon ska jag träffa några av mina gamla jobbarkompisar hemma hos en av dom och fika. Ska bli roligt att höra vad dom har för sig nu för tiden. Ha en fortsatt bra kväll snart ska jag sätta mig och se den arge snickaren för att sedan fortsätta se Grande Design direkt efter.


Kommentarer
Postat av: Linn

Va kul att vara i soffsvängen. Tänkte tipsa om de tyg jag har på min soffa, eftersom mitt golv vardagsrummet är väldigt likt ditt golv, jag tycker det passar riktigt bra till det mörka bruna golvet. Jag köpte soffan på Byskemöbler, har inte sett samma tyg i någon annan möbelaffär.

Och jag vet att dom haft en stoor soffa i butiken i "mitt" tyg, men det var säkert ett år sen jag var in på byskemöbler så dom kanske har sålt bort just den soffan... Men jag vet att tyget finns kvar på prov.

Lycka till!

2009-10-07 @ 21:59:47
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0