Stora badrummet

Jag vet inte om det är tidsomställningen och att det blir så fort mörkt ute som gör att vi inte har varit så aktiva under arbetsveckan. Det har inte blivit någon fogning i veckan utan det har blivit soffan med en stickning istället. Det jag håller på med är en kudde i plommonlila lurvigt garn. Jag får visa resultatet när den är klar.
Men jag har hunnit beställa kaklet till det stora badrummet. Det blir samma kakel som i barnens badrum. Så här ser badrummet ut nu när vi har satt skivorna med glasfiber ytskikt.

Första bilden visar badrummet åt det håll där badkaret och duschen kommer att vara.



På motsatta vägg kommer toaletten och handfatet att vara.



Det är en hel del kvar att göra innan vi kan börja använda badrummet så till helgen får vi börja spackla väggar och gjuta på golvet så att det blir rätt lutning mot golvbrunnar. Har inhandlat aquastop (gummiklet) ifall vi hinner så långt i helgen. Det ska rollas på i flera lager både på väggar och golv innan man kan börja lägga golv och sätta kakel. Vi ska även bygga en halvvägg vid toan så att den får ett eget litet bås samt bygga in badkaret men innan vi kan göra det måste golvet gjutas. Så det kommer nog att komma mer bilder på vårat toaprojekt innan vi är klara. Ha nu en fortsatt bra kväll imorgon är det fredag igen.


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Va härligt med ett nytt o fräscht badrum i egen design o stil! Men det e mycket jobb :-)

2009-11-05 @ 21:52:51
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0