Sjukstugerapport

Här hemma händer det inte så mycket nu när man är förkyld. Men jag kan berätta att jag inte är ensam längre att vara förkyld för jag har lyckats att smitta gubben. Han kom hem idag och kände sig inte kry så nu ligger han också. Som tur är har sonen tagit sprutan idag så han kanske slipper bli förkyld om han inte redan är smittad. Natten mellan onsdag och torsdag var det strömavbrott här hemma i byn och den natten var det inte bara hostan som höll en vaken utan varje gång de provade att slå på strömmen så började kyl- och frysen att larma. Nu när all snö har regnat bort så är det verkligen svart ute när strömmen har gått.

Lite uppdatering gällande vårat badrumsprojekt, såg att det var 10 dagar sedan jag gjorde ett inlägg om badrummet. Remsorna i alla skarvar och vid övergången mellan vägg och golv samt vid avlopp sattes först på plats innan den stora gummikleggmålningen började. 

 

Avloppet går längst hela sidan med plåtuppvik mot väggarna.

Sen har det målats på tre varv med aquastop över alla väggar.

                       
Första strykningen                  Andra strykningen                  Tredje strykningen

Jag hadde tänkt hinna fixa golvet i veckan för det ska också ha minst tre lager med aquastop. Men tydligen så ville kroppen att jag skulle ligga med en förkylning istället så det har inte blivit av.

På söndag är det första advent och här hemma har inget julstök påbörjats förutom pepparkakshuset som sonen gjorde i söndags. Det får nog bli julstök i helgen om jag orkar.

Som avslutning av inlägget visar jag en bild av hallen mot sidofönstret där jag har ställt en glascylinder med ett ljus så att ni får se något annat än dessa bygg bilder.



Ha en fortsatt bra helg.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hoppas att du och maken kryar på er. Man får panik av att ligga och vara sjuk när man har annat att göra...men det är ju bara att gilla läget.



Så fint du har i hallen!



Kram!

2009-11-27 @ 23:14:42
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: mimmi

inte så kul, gissar att sonen som älskar julen tycker att du är sent ute.

2009-11-29 @ 22:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0