Första advent

Idag är det första advent och vi har tänt det första ljuset i adventsljusstaken.



Nu har nedräkningen börjat nu är det inte länge kvar till jul och nyår. Jag har bytt gardiner i vardagsrummet till de vita och satt upp stjärnorna i fönstren. Det tog mig hela dagen. Jag skulle vilja ha torkat fönstrerna på utsidan men det var för många minusgrader ute så jag hoppas på mildare väder.



Man kan säga att det kommer att bli en vit jul här hemma i vårat hus. Har tänkt se om jag hittar några fina kransar att sätta ovanpå gardinerna eller hänga dit mistel för att få lite färg. Maken ville ha röda gardiner men några sådanna har jag inte så han får vänta till nästa jul för jag hinner inte sy några nya nu till jul. Duken på bordet är en julduk men det syns inte så här på håll utan då får man titta närmare. För så här ser den ut längst ner på kanten.



I morgon har jag tänkt att fara och jobba men gubben han blir kvar hemma. I natt fick han feberfrossa igen så att han skakade, stackaren. I kväll blir det varm glögg och tomteskum ingen skyltsöndag för våran del. Ha det.

Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så fint! Härligt med vitt! Här hemma blev det oxå mycket vitt och silver.

Vilken fin advenstljusstake! Den ser "gammal" ut?!

2009-11-29 @ 20:23:32
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: mimmi

Fin duk är den ny köpt?

2009-11-29 @ 22:19:25
Postat av: Linn

Stackars din karl, han lät nästan grissjuk...

Vad fint du gjort hemma!



Krya på er!

2009-11-29 @ 22:52:32
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Grannen K

Det lyser fint på kvällarna från era fönster, har jag sett. Här är det oxå sjukstuga, jag med feber och halsont och gubben nåt mer obestämbart=(

Ha en bra forts på veckan!

2009-12-02 @ 11:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0