Veckans höjdare den 31/5

Den här veckan och helgen har inte tillbingas i trädgården utan mest på baksidan av huset. Jag håller fortfarande på att måla och gubben han spikar. Så här börjar huset nu att se ut på baksidan.



Man kan se rakt igenom huset eftersom ytterdörrarna ligger mitt emot varandra. Järn stativen är mina målarbockar det är på dom jag lägger upp brädorna som jag målar. Det är taknos bräder och plåt samt takrännor och underspikningen på takutsprånget som vi håller på med. Vi kan ta en närmare titt.



Framsidan är påbörjad men inte klar så jag återkommer med bilder när det börjar vara klart. 

Det har varit en varm helg och vi har suttit ute och ätit vi har även varit ute och promenerat i skogen på jakt efter mer murklor. Idag har vi varit på loppis mina fynd visar jag imorgon eller någon annan dag för jag hittade några saker på loppisen. Istället tar vi veckans höjdare som får bli att min vackra blomma treblad har slagit ut.



Den har 15 st blommknoppar alla har inte slagit ut ännu men de är på gång.



Annat som händer i min trädgård är att min rödbladiga björk har börjat att skifta färg. När löven kommer så är löven gröna för att efter någon vecka börja övergå till rött. Just nu ser den ut som om den har fläck tyfus eller något annat.



Under björken växer det fotblad som också är på gång att blomma.



Det händer så mycket i trädgården just nu att man måste gå en runda varje dag för att hinna se allt. Det var allt från mig idag, ha det.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vackra bilder från en solig helg !!

2009-05-31 @ 21:57:23
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är avundsjuk på din vackra treblad min blommar med två blommor, men jag håller med dig om att man varje dag måste gå en runda, upptäckte i dag att lunddockan blommade, den blommar över så snabbt och står i woodlandet som jag nog är lite sämre på att kolla upp, att det är fort man missar det.

2009-05-31 @ 22:03:56
Postat av: Herr E

Fint med det vita huset... själv ska vi just till att måla huset svart. You like?

2009-06-01 @ 00:10:31
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: K

Ja vi har hört att hammaren gått varm hos våra grannar denna helg;) Penseldrag låter ju tyvärr mindre;) Fint blir det!

Ha en skön vecka!

2009-06-01 @ 07:10:59
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: K

och.....grattis till herrn i huset!

2009-06-01 @ 19:22:36
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0