Veckans höjdare

Vi har hållit på med huset hela veckan. Jag målar och maken spikar så därför har vi inte gjort så mycket i trädgården. Lite ogräsrensning och årets första gräsklippning har hunnits med i veckan. Så min veckans höjdare får bli att mina växter har vuxit upp ordentligt under veckan. Det är nästan så att man ser hur det växer. Så här börjar det att se ut bland mina perenna växter.



Smörbollen är på väg att börja blomma medan kabbelekan redan har slagit ut. Så just nu är det mycket gula blommor i min trädgård eftersom pingstliljorna och gullvivan också blommar.



Jag har även plockat lite murklor idag. De växer just bakanför vårat garage. Jag förväller dom genom att koka dom tre gånger jag sköljer även dom mellan uppkokningen. Så nu ligger de i frysen och väntar på att få bli en god sås.



Det var allt från mig idag. Ha en bra kväll jag ska sätta mig framför tv med ett fotbad och en inredningstidning. Jag undrar om mina läsare funderar varför bloggen handlar så mycket om trädgård nu när den tidigare har varit inredning. Men det beror på att nu håller vi på utomhus med huset och då är min trädgård i fokus för jag ser den hela tiden. Jag tycker inte det är så roligt att visa målade bräder. Men så fort vi är klara med underspikningen i taket och allt annat så kommer det bilder.

Kommentarer
Postat av: Mitt gröna hjärta

Kommer ihåg att jag läst någon annan bloggare som hittat på ett nytt ord för att inreda ute - utredning! Ha en bra vecka och lycka till med både in- och utredning! Jenny

2009-05-24 @ 20:23:34
Postat av: Cornelia

Murklor e ju en riktigt höjdare!

2009-05-25 @ 10:14:27
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så härligt att hitta murklor! Jag är ju minsann ingen svampkännare, men brukar de inte plockas på hösten?

Kram ANnah

2009-05-26 @ 21:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0