Vårvärme

Fredagen bjöd på en underbar utomhusdag. Solen värmde och det var första gången i år man kunde vara ute i bara t-shirt. Det första jag möttes av är dessa skönheter.





Krokusarna har slagit ut, årets första blomma har kommit. Men det är inte bara dom som har kommit utan även grodorna som kommer hoppandes varje år till våran damm.



Det är inga små söta utan stora och slemiga. Jag skulle tro att det är ca 20 st nu men det brukar vara mer så alla har väl inte kommit ännu. Deras sång (kväkande) hörs lång väg och det är ganska roligt att sitta och titta på dom. Efter någon vecka försvinner grodorna och kvar är stora bollar av grodägg. Jag brukar vänta med att rensa i dammen till grodorna har försvunnit.
Igår var det ett år sedan vi sov i husvangnen första natten när vi rev vårat gamla hus. Idag hoppas vi att det ska bli samma väder som igår. Nu är det bara ut i trädgården och greppa krattan. Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jösses, har det redan gått ett år sedan dess? Minns när jag ramlade in på din blogg första gången och ni var i full färd med att börja byggandet på huset. Det har varit en kul resa att få följa ert projekt från början till slut(??) Slut kanske det aldrig riktigt blir men iallafall dit ni är idag.



Kram

2009-05-06 @ 07:19:45
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0