Spindel

Idag passade jag på mellan jobben att åka iväg och köpa en present till maken som snart fyller år. Men det blev inte bara presenten som inhandlades ut även en betongspindel. Jag har sett den på nätet tidigare och när jag såg den på riktigt så känndes den rätt till våran trädgård. 



Den har nu tagit plats i våran trappa bredvid muren och betongkrukorna.



Jag har inte planterat några blommor i krukorna ännu för jag väntar till järnnätterna ska vara över. Så från den 10 juni är det bara att sätta igång och plantera sommarblommor. De övervintrade Afrikanska liljorna ska planteras i dom höga krukorna tillsammans men silver njurvinda och någon till blomma. Jag har inte bestämt mig ännu för vad det ska bli. Det är ju någon vecka kvar tills det är dax så jag kan titta och fundera ett tag till. Det har äntligen slutat att blåsa så nu är nog go vädret på gång. Nu är det full fart mot helgen. Ha det.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka jättefina krukor.

De var ju som gjorda för att stå placerade där.

Hoppas på att få se dem igen när du har planterat i dem...

2009-05-29 @ 09:10:54
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag tycker oxå den där spindel-myran. Den e lite knasigt gjord, för kroppen e som en myras fast den har 8 ben som en spindel :-)



Jag har inte heller planterat några sommarblommor än. Har sått lite sommarblommor själv som jag hoppas ska bli nåt. Men i helgen tänkte jag nog köpa några iaf.

Ha en skön helg!

2009-05-29 @ 10:36:02
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jättesnygga krukor !!

Ha en trevlig ( & förhoppningsvis varm )

helg !!

2009-05-29 @ 12:47:28
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Monika

Vilken häftig spindel/myra, var finns de att få tag på?

2009-05-31 @ 21:16:18
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: Anonym

passar utmärkt där du planerat den.

2009-05-31 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0