Avbrott i bygget

Idag tog vi ett avbrott i bygget och åkte iväg och tittade på en handelsträdgård. Det fanns mycket som man skulle kunna tänka sig. Jag ville ha de rostiga äggen på en pinne med vingar som fanns i två olika storlekar sen fanns det ett och annat till. Vad det gäller växter så är den Japanska blodlönnen något som står högt upp på min lista. Maken hittade en ny uppstammad växt som jag inte kommer ihåg namnet på. Det är en växt som måste vinterförvaras och nu har jag haft tur i två vintrar vad det gäller vinterförvarade växter så kanske det blir en sådan till maken på födelsedagen som är snart. Efter besöket på handelsträdgården kuskade vi runt i stan och tittade på hus och båtar. Sen var det lite andra ärenden också som skulle avklaras innan hemfärd. Jag har känt mig slut och trött idag kanske för att vi höll på igår från tidig morgon till sen kväll eller så kanske det beror på att jag kl 3 på natten var och hämtade dotter efter en utekväll. Så detta avbrott var som balsam för min kropp. Något annat roligt som vi har sett är att en av tomatplanterna har börjat få blommknoppar.



Det ska vara en tidig körsbärstomat. Vi har nu 19 st tomatplantor i vårat växthus. Det är lite olika sorter som ska ge oss tomater i olika storlekar och färg.



Det finns en plats kvar jag undrar vad det blir på den om maken ska ha en gurkplanta eller något annat. De spiralformade pinnarna är växtstöd som maken har gjort och dom sitter på plantavstånd för tomater. Dom sitter löst i jorden men är förankrade i längst upp i en ram. Det var allt från mig återkommer i morgon med veckans höjdare.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vad fint ni gör i växthuset. Själv lägger jag inte ner så mkt kärlek till min trädgård... Ett jordgubbsland och några buskar få räcka... :)



Ha en fortsatt trevlig helg!



2009-05-23 @ 21:51:34
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: K

Fina plantor, få se när mina får komma ut.

Ha en bra vecka!

2009-05-24 @ 15:18:01
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: YEENN

jag köpte en japansk blodlönn när jag var på mässam, just nu har jag den i kruka medans jag väntar på att se var den ska passa in någonstans.

2009-05-24 @ 18:18:09
Postat av: Malin

Visst är det så att man inte kan göra så mycket åt att tiden går, det är bara att leva med och njuta av dagarna! Kan ändå inte låta bli att fundera ibland. Tror det är bra så man inte vaknar upp en dag och inser att man har levt ett helt liv men inte gjort något man verkligen ville göra.



Växtstöden som maken gjort var riktigt snygga! Ett betydligt bättre alternativ till de raka pinnarna man oftast brukar se.



Kram

2009-05-25 @ 02:08:53
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0