Mera syning

Nyss hemkommen från Piteå där vi har varit och uppvaktat min stora syster som fyller år imorgon. Det blev mycket fika för hon hade gjort två olika tårtor. När vi kom tillbaka till stan blev det en sväng förbi Pizzerian så denna dag har inte varit så nyttig och hälsosam. Tur att det inte händer varje helg.

Nu ska jag visa vad jag har hållt på med i helgen. Ni kanske kan gissa när ni ser bilden.




Svaret är att jag håller på att sy nya gardiner till vardagsrummet. Det är tunna vita skira gardiner som jag ska sätta upp under sommarmånaderna. Har zickzackat alla kanter och sytt sidorna på några längder men det är mycket kvar så jag håller mig nog sysselsatt hela veckans alla kvällar.  Tyget kommer från Pagulight och heter Dessin det finns i många färger och ser ut som linne men det är inge lin i tyget. Måste komma ihåg att köpa banden för gardinkrokarna i morgon för det fattas. 

Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Annah

Det kommer nog att bli hur fint som helst! Jag älskar dessa skira tyger!

Kram Annah

2009-03-08 @ 19:23:23
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

härliga sommargardiner.

2009-03-08 @ 22:42:01
Postat av: K

Det där blir säkert kanonfint, härligt ljusinsläpp på det tyget. (Vad gulligt av dej, med paketet till Helena!!)

Ha en bra kväll!

2009-03-09 @ 19:33:58
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag längtar också efter varmare tider och spanar efter saker som kan passa hemma hos oss senare i vår. Gardiner står absolut med på den listan.



Vad är det för grej som man sätter på lampsladden? Låter som att jag har missat den saken för det låter inte alls bekant.



Kram Malin

2009-03-10 @ 09:20:46
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Helena

Abosolut =) Hängde faktiskt en på ungsluckans handtag direkt =) Tänkte att där blir den fin! Så jag kommer absolut att använda dom! Hoppas du får en fin dag =)

2009-03-10 @ 10:28:25
URL: http://sugarnspice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0