Hjälper våren...

På förmiddagen var det grått men på eftermiddagen kom solen fram. Jag var och hälsade på min pappa medan jag väntade på att dotter skulle göra ett tvärt stopp i stan innan hon drog vidare till Umeå. Ett snabbt möte på en bensinstation och utbyte av varor hon fick sin pojkväns present och en ny mobiltelefon medan jag fick mina Ikea varor som hon köpte till mig förra helgen. När jag kom hem så var gubben i full gång med att skotta av gräsmattan framför huset. 

 

Det är inte första gången men troligtvis den sista gången han skottar av gräsmattan. Varför man skottar bort snön? Kanske för att man längtar till våren och det går fortare att gräsmattan torkar upp så att man kan kratta tidigare. Eller så är han sugen på att sätta igång med att bygga formar till verandan. Nästa år har vi en ny veranda framför huset (ska gjutas nu i vår) så då kommer inte traktorn rymmas mellan huset och frukträden. Vad jag håller på med när gubben skottar och listar tar jag imorgon. Ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0