Gardiner

Nu har jag sytt färdigt gardinerna. Jag har hängt upp dom i dotterns rum men gardinerna i vardagsrummet ska jag hänga upp om en månad eller så. Så här ser de ut.



Det är samma tyg som jag har använt i båda rummen men med olika veckband. I dotterns rum har jag valt att använda fyrfingerskrokar..

   

... som ger fina fasta veck medan i vardagsrummet har jag veckband som man hakar i varje ögla. Varför de är olika beror på att i vardagsrummet kommer vi att använda gardinerna som solavskärmning och då kommer de att dras fram och tillbaka medans gardinerna i dotterns rum är mer för dekoration eftersom de finns rullgardin i hennes fönster. Så nu åker symaskinen bort och ett pussel fram på bordet istället. Tänkte börja lägga ett ikväll som jag har lånat av min pappa. 
Ha nu en bra fortsättning på lördagen och så håller vi tummarna för att Skellefteå AIK ska vinna.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så fint det blev!!

2009-03-21 @ 19:14:07
Postat av: Annah

Så fint det blev! Jag gillar verkligen dessa krokar i upphängningar. Snyggt!

Kram Annah

2009-03-22 @ 07:27:37
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0