En eftermiddag på stan

Idag träffades jag, gubben och sonen och gick på stan. Jag slutar igentligen 12.00 men stannade kvar tills dom dök upp vid 14.30. Vi har gjort en del ärenden bl a blev det två nya jeans och en tröja till sonen sen har vi varit och köpt födelsedagspresent till dotterns kille som fyller 20 år i helgen. Men han är inte den enda som fyller år även min storasyster Yster fyller år så det blir kalas på söndag. Det sista jag gjorde innan jag åkte hem var att köpa lite nya blommor till helgen. 

 

Det blev en bunt rosor. Bladen som jag viker längst ner har jag återanvänt nu för tredje gången till olika buketter. Dom håller sig så bra om man snittar om dom att dom är fina i flera veckor. Det vita är i plastbladen och kommer från en bukett som jag fick av dottern vid jul. Så mycket är återanvänt i helgens bukett.

Vi får se vad som händer i helgen blir det bra väder så måste man passa på att sitta i solen och njuta. Annars har vi listning kvar och att fixa i tvättstugan som är påbörjad men en hel del kvar att göra bl a kakling, materialet finns hemma men det har varit dåligt om tid och lust.  Ha nu en bra helg och så får vi hoppas på sol i morgon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad flitig du är på att handla blommor !!

ja nu hoppas vi på en solig helg :-))

Må så gott !

2009-03-06 @ 19:00:35
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Annah

Så fina blommor du fixat!

Jag håller också tummarna för solen!

Ha en trevlig lördag!

Kram Annah

2009-03-07 @ 09:24:03
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: K

Så fint du gjort!

ha en trevlig lördagskväll!

2009-03-07 @ 16:54:56
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0