Panelspikning

Här arbetar vi på som vanligt just nu börjar jag se slutet på panelspikningen. Vi har satt panel i taket och på väggarna nästan helt klart.  Jag tycker det är lättare att spika panelen på väggen för till den har vi elförsinkad dykert medan i taket är det varmförsinkad dykert som är lite svårare att spika. Man ser och hör att det är ganska stor skillnad mellan min spikning och gubbens takspikning. Medan jag hamrar och slår in en spik så hinner gubben slå in tre. Så här börjar det se ut nu på insidan av vårat uterum.







På sista bilden ser man att vi har satt upp plast åt söder i väntan på att glasdörrarna ska bli klara vi är lovade att få hämta dom i veckan. Men det blir så mycket varmare och mindre blåsigt att sätta dit plasten så länge. Panelen är målad en gång innan uppsättning så det blir att måla den två varv till. Längtar till vi är så pass klara att jag får sätta igång med piffet. Nu är det dax att sätta igång där ute om vi ska bli klara någon gång. Ha det.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det där tror jag kommer att bli jättefint. Lyckliga ni som har ett uterum...

Jag är övertygad om att det kommer att bli lika fint som resten av ert hus.

Kram

2009-07-16 @ 19:34:36
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0