Bromsar saknas

Nu ska jag berätta lite vad som har hänt sedan sista inlägget. I tisdag var jag och jobbade hela dagen eftersom det var bokad tid hos bilverkstaden. Bilen skulle lämnas kl 7.00 så det blev en tidig morgon. Det skulle bytas kamrem, olja, filter och bromsklossar så det skulle ta hela dagen. Vi skulle iväg direkt när bilen var klar så jag gick till verkstaden lite tidigare ifall de skulle bli klar tidigare. Bilen var klar så jag skyndade mig iväg för att tanka och handla lite mat eftersom vi skulle bort. När jag närmade mig rondellen vid E4 så känner jag att bromsarna inte tar. Så det blev en runda i rondellen och direkt tillbaka till verkstaden. Det var en slang som inte satt som den skulle och därför tog inte bromsarna. När jag senare närmar mig hemmet så hör jag hur det börjar skramla och låta i bilen. När jag stannar och tittar så hänger det ner en kåpa under bilen som inte är fastskruvad och släpade under bilen. Det var bara att lossa på kåpan så får jag ta med den till verkstaden en annan dag för att få den fastsatt igen. 

Vi åkte iväg till en enslig stuga i skogen och hade det trevligt resten av kvällen. Tyvärr så var baterierna slut i kameran annars hade ni fått sett hur fin stugan och omgivningen är. 

På onsdagen ringde de och sa att dörrarna var klara så vi åkte iväg och hämtade dom så nu sitter dom på plats.



Idag har jag hållit på med att måla hela dagen och det ser ut som om det blir målning i morgon också. Fy vad jag är less på att måla just nu. Det var allt från mig ikväll, ha det.

Kommentarer
Postat av: K

svar:Härligt med egen gurka!Jo han har redan varit här och försökt söka bostad, men eftersom vi har en ny familjemedlem, katten Mimmi så gick han hem igen;)

Det ser fint ut ert uterum även utifrån=)

Ha de gott!

2009-07-17 @ 13:58:29
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0