Torsdag och snart är det helg

Jag sitter här och försöker göra ett inlägg men allt det jag skriver tar jag genast bort. Har ingen aning om vad jag ska skriva om idag. Slutade kl 12.00 har veckohandlat all mat för helgen och nästa vecka. Var totalt utan fantasi känner mig inte riktigt så sugen på mat ännu efter helgens magsjuka. Har köpt en present till helgens födelsedagsbarn men vad det blev kan jag inte visa eftersom jag vet att hon brukar vara in och läsa. Har målat ett till varv på byrån får se om det behövs ett till lager eller inte när den har torkat. Jag har tvättat och renbäddat sängarna. Jag kan visa lite bilder på hur det börjar se ut i vårat sovrum.



Det var inte så bra skärpa i bilden. På väggen har jag satt upp tidskriftsammlare.



På andra sidan hänger en tavla från Ikea. 



Tavlan var bara ett måste när jag såg den eftersom den visar Hotell New Yorker som jag bodde på när jag var där 2007. 
Överkastet har jag virkat för många år sedan. Det var den tiden när jag handarbetade mycket nu händer det aldrig sällan. Har skickat alla målarsaker med dottern och önskat mig en tavla. Gillade att måla med pastellkritor och akrylatfärg (samma som de använde i bygglov). Vävstolen ligger i delar på garagevindan och min elektriska drejskiva står i magasinet. Har även en knyppelbräda som jag har gjort långa smala spetsar på men nu kommer jag knappt ihåg hur man knypplar. Symaskinen används bara till att sy gardiner med och virknålar och stickor ligger i en hattask och väntar på bättre dagar. Jag kom just ihåg att jag hade fått en utmärkelse av Lissan som jag ännu inte har tagit tag i så då har jag morgondagens inlägg. Ha nu en bra kväll för nu är det full fart mot helgen.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för palt-tipset !!!

Ha en trevlig helg :-))))

2009-01-29 @ 19:54:35
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: karina

Mysigt ni har! det är inte alla som virkat ett helt överkast, det var bra gjort. Ha en go helg!

2009-01-29 @ 20:11:17
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: K

Du, det är lugnt med våffeljärnet, ska nog inte göra några i helgen;)

Det var ju bra att det funkade.

Var har ni köpt tidsskriftssamlarna föresten?

Jättefina! Nej nu ska jag kojsa, har åkt på feber även jag så jag känner mig rätt sliten.

Ha de gott!

kram!

2009-01-29 @ 20:29:18
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Tidskriftsamlarna gillar jag skarpt. Det blir lite som en tavla som går att förändra genom att byta ut första tidningen, och en förvaring i ett. Hur bra som helst ju!



Kram malin

2009-01-29 @ 21:18:03
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Annah

Klart att vi ska försöka få en glimt av Johnnie och Mattias. Tack för tipset! Vi hade faktiskt äran att få trffa dem endel under vårmässan i fjol då vi färgsatte en monter som de fixade! Kul killar!

Så fint ni har det där hemma! Gillar tidskriftssamlarna!

Kram Annah

2009-01-30 @ 21:46:24
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: purplerain

Kikade in hos dig. Nice!

2009-02-20 @ 11:30:45
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0