Pallen

Här har det snöat och blåst så att man inte har velat gå utanför dörrarna. Det började redan igår det snöade och blåste och jag var den sista att lämna jobbet. Vad händer jag kör fast i snön på innergården på jobbet. Alla andra hade redan gått hem så det var bara att ringa gubben som var på väg in till stan så han fick komma till min undsättning så som en riddare i rustning (Audin). Vi skulle på middag hos hans syster så det var därför han var i närheten.  I morse satt jag fast igen och jag bannar snön och undrar hur det står till med plogningen när man kan fastna mitt på en gata ska det inte vara plogat efter ett dygns snöande. Att parkera på jobbet (innergård) var bara att glömma eftersom det var stora drivor som var ivägen. Naturligt vis var det jag som stod för fredagsfikat så det var bara att plumsa fram med ett stort fat med semlor på som jag hade gjort på morgonen.
Men nog om snön det jag skulle berätta var att jag blev med pall/trappstolen. Skadan satt som tur var på baksidan och längst ner på ett av benen så med lite färg på så kommer man inte att se den. Jag fick 40 % på priset så det var bara att slå till för jag ville ju ha pallen. Så här ser den ut en högblank svart trappstol..



Det nedersta trappsteget viks in när man inte behöver kliva på den.



Där längst ner på baksidan är skadan..



med lite färg så kommer det inte att synas. Jag har provat och nu når jag det jag har i skåpen ovanför kyl/frys och även takgardinskenorna. I like it.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tur att pappa finns! bra pall måste jag säga! fortfarande inget fynd från min sida här i ume! puss

2009-02-06 @ 23:58:55
Postat av: Annah

Fin pall! Och jag måste ju hålla med dej om snön. Nu är man less och vill ha vår!

Kram Annah

2009-02-07 @ 07:21:42
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Nilla

Måste hålla med dig om snön, efter 4,5h skottande på 2dagar så känner man sig ganska mör i kroppen. Det blev att lägga puzzlet som du var förbi med igår. Pallen var supersnygg jag skulle gärna ha en vit i köket när man är för kort i rocken. Kramizar/ lilla systeryster

2009-02-07 @ 11:04:15
Postat av: stora systeryster

snygg pall, ser att du har börjat med semle frossandet också. har bakat en omgång men även köpt.här håller vi också på att snöa in. var på fest i går så det känns ganska bra att bara vara inne och kura i dag.

2009-02-08 @ 12:35:33
Postat av: Annelie

När man är kort som jag skulle man verkligen behöva en sån SNYGG pall att klättra på när man ska upp på högre höjder..

Det är bara att grattulera till ditt superklipp!

2009-02-08 @ 19:53:23
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Sofie

SNYGG PALL!!!!! Vart har du köpt den? Vill också ha en sådan!

Mvh Sofie

2009-04-23 @ 13:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0