En utomhusdag

Igår var vi ute och kapade och staplade ved hela dagen jag och maken. Det var lite blåsigt ute så man fick rosiga kinder. Vi tog någon paus och värmde oss med glögg som är kvar sedan jul. När vi var klara så blev det bastun med ett skönt fotbad. Idag har solen börjat lysa så jag är sugen på att göra en liten brasa och sitta och njuta av de första solstrålarna. Har satt igång en deg som först ska bakas ut, det ska bli semlor.

I fredags var jag på blomsteraffären för att köpa lite fina snittblommor till helgen. När jag stod i kön så log jag igenkännande. Det står en mamma bredvid med sin ca 5 åriga barn som har stannat vi kaktushyllan.
Mamman ser hur barnet står och tittar och säger rör inte dom för dom sticks.
Barnet tittar på mamma och så fort hon vänder bort blicken så lägger hon genast dit handen. Man ser hur hon rycker till och underläppen börjar puta ut och darra.
Mamman du har väll inte rört dom.
Barnet skakar på huvudet men minen säger annat. Man ser hur hon är sugen på att prova en gång till.  Är det trotsåldern eller...
Så här blev helgens bukett.



Det är ljuslila rosor som jag inte kunde låta bli hade tänkt köpa tulpaner men det får bli en annan gång.

Ha en skön söndag.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fina blommor !!

2009-02-01 @ 15:56:01
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

Härlig bukett, kommer du i håg när vi hadde främmande en gång när vi var små och mamma hadde stora kaktusar i vardagsrumsfönstret. En liten tjej som var på besök fick tillsägelser av sin mamma att inte röra men efter en stund var flickan där och tog med båda händerna runt kaktusen, det var inte så roligt sedan att försöka få ut alla stickor.

2009-02-01 @ 19:10:21
Postat av: pc

Så fina blommor. Du har en jättefin blogg! Allt är verkligen vackert.

Kram från tjejen med en tumör i hjärnan

2009-02-01 @ 19:30:45
URL: http://prolactinchic.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken fantastisk bukett du gjort!

2009-02-02 @ 10:30:30
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Linda P

Vilken läcker bukett! Hade inte jag tackat nej till!

2009-02-03 @ 11:37:17
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0