Andra advent

Förkylningen har drabbat ännu en i familjen, nu har även sonen fått hosta. Själv är jag inte riktigt återställd framförallt är det orken som fattas. Har inte plockat fram julkartongerna med julsakerna ännu. Ska försöka få fram det idag. Jag har tagit in den stora adventsljusstaken som maken har gjort. Tände andra ljuset nu på morgonen. Så här ser den ut.



Vi har insett att vårat stora badrum inte kommer att bli klart till jul utan vi siktar på trettondagen istället. Jag ska rolla på det fjärde lagret gummiklet på golvet idag. Men något annat har blivit klart och det är skafferibelysningen. Så nu kan man se vad som finns i skafferiet. Belysningen tänds när man öppnar dörrarna och slocknar en minut efter man stänger dörrarna.



Det blev inga julblommor när jag besökte blomsteraffären i torsdags utan det blev en bukett med snittblommor istället.



Idag är det julmarknad på Nordanå så jag ska nog fara dit och titta. För några år sedan stod vi där och sålde julbockar i metall. Vi har inte tagit fram våran bock ännu få se om jag får maken till att ta fram den så jag kan visa hur den ser ut. Ha det.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Fint skafferi !!!

2009-12-06 @ 12:20:46
Postat av: Monika

Vilet underbart skafferi!!! Har tyvärr inget själv och det står högt på önskelistan den dan vi byter kök.

2009-12-06 @ 18:08:59
URL: http://monnell.blogg.se/
Postat av: Anonym

jobbigt när man inte har orken.

2009-12-07 @ 08:58:24
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så smart med skafferibelysningen! Det blir ju samma som i ett kylskåp :-)

2009-12-08 @ 17:27:38
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: annelie

Himmel så smart med belysning i skafferiet. Nu blir jag jätte nyfiken på hur ni har fixat det...

Berätta gärna

Kram

2009-12-12 @ 14:17:45
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0