Första arbetsveckan

Semestern är slut och jag har jobbat min första arbetsvecka. Dagarna har sprungit förbi så jag har inte haft tid för att göra inlägg. Förutom jobbet så har jag rensat och kokat blåbärsylt. Jag har en så snäll mamma och hennes man som kom förbi med en hink blåbär så nu har jag bär till både pajer och sylt.

Jag har även blivit högst bjudande på ett utomhuskök och var tvungen att ordna transporten från Danmark. Den kommer nog hit under nästa vecka. Längtar till den är på plats i uterummet.

Annars har det varit tvätt och städning sådant som aldrig tar slut. Jag har klippt sonen men de andra i familjen tyckte det inte var helt lyckat. I fredags var jag och fick fotvård så nu är fötterna fina.

Ute i trädgården blommar det så jag visar lite bilder på sådant som jag gillar. Vi börjar med blodsdroppen.



Inte så långt från den växer den Gröna trollkarlen. Den är så lång att blomman (brunaknoppen) är i pilens bladkrona. Jag måste nog flytta på den ett annnat år.



Även liljorna blommar här är dom orange/gula.



Men jag kunde inte låta bli att köpa en bukett Gladiolus när jag var på stan i torsdags fast jag har blommor i trädgården.



Idag funderar jag på att fara och titta på  Folkparkens loppis. Kanske man hittar något roligt. Det var allt från mig, ha det.

Kommentarer
Postat av: Linn

Blev det nåt fynd igår? :)

2009-08-10 @ 16:45:29
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0