Hässjestörar och stolpar

Igår var vi och hälsade på ett familj som har lantbruk. Dom hade massor med hässjestörar och stolpar som man använde förr för att torka höet på. Vi fick en massa ( tre stolpar och tjugo stänger tror jag det blev) som vi nu ska använda oss av i trädgården. Det första jag ska göra är att härma min stora syster som har gjort så här i en blommrabatt.



Jag har tidigare fått en skata av henne som jag nu ska ha sittande på samma vis. Sedan funderar jag på om man ska bygga ett hörn där klätterväxter kan få klättra upp efter stolparna och ha en trädgårdsgrupp framför. Något i stil med en annan av stora systers ideer .



Eller så kan man göra som svärfar har gjort.



Något kommer det att bli för dom ska användas i våran trädgård. Till helgen ska vi rensa lite bland buskar och träd för att lämna på majbrasan. För snart är det dax för den, tiden bara rusar iväg. Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: karina

Finfint. Ja, tiden rusar verkligen iväg. Ha de gott!

2009-04-22 @ 19:18:56
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: annelie

Jättefint med stolpar i rabatten. Vet du hur de sitter fast? De ser så stadiga ut.

2009-04-24 @ 13:17:36
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hej. Jag skulle vilja veta var jag får tag i en sån där skata som Din syster har sitter på stolpar. Ring gärna mig. 0512-51845. Tycker detta var fint.

2009-05-24 @ 08:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0