Snuvig

Imorse när jag skulle iväg på jobbet vid halv åtta så var bilens rutor täckta av ett tunt lager med frost. Nu börjas det med att skrapa rutor igen fy. Garagen är fulla med allt möjligt så det går inte att köra in bilen så nu är det bara att komma igång tidigare så man hinner skrapa rutorna. Ännu har frosten inte tagit blommorna men det är väll bara en tidsfråga när allt är fruset. Igår tog jag denna bild på den röda näckrosen i dammen.



Det finns en del knoppar som inte har slagit ut ännu så jag hoppas vi ska få ha några plussgrader på natten ännu några veckor. Min förkylning sitter i fortfarande och har övergått till snuva så näsan lyser lika röd och fin som näckrosen. Jag har varit och blivit lite ompysslad idag också. Först frisören så att man börjar få se något igen eftersom pannluggen hade blivit så lång och var mest i ögonen. Direkt efter det var det plockning och färgning av ögonbryn nu väntar bara färgning av håret som jag brukar göra själv. Planerar att göra det på söndag eftersom jag vill ta bort stygnen på kinden först. 
Gällande huset så är det bara två rum kvar att välja tapeter till dom andra rummen har jag redan klart med vilka tapeter det blir. Få se om det blir på torsdag jag ska ut och leta tapeter. Det är till vårat sovrum och tvättstugan som inte är bestämt ännu vilka tapeter vi ska ha.  Har någon sett en snygg tapet så tar jag gärna emot tips. Ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Å

Vacker näckros !

Är så glad att jag har gångavstånd till jobbet så jag slipper det där otyget med att skrapa rutorna på morgonen .

Må så gott !

2008-09-01 @ 20:46:20
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilken vacker näckros. Synd att jag inte gick och såg den live när jag var förbi. kramiz/ lilla systeryster

2008-09-02 @ 07:06:09
Postat av: Erika

Hoppas nu att de vackra blommorna inte fryser bort, för det känns riktigt kallt. Jag har sett din fina utmärkelse och blir alldeles glad i hjärtat, men som du vet har jag varit lite trött de senaste dagarna....;) Krya på dig och vad det gäller tapeter så säger jag bara Sandberg!Men vilken stil ska det vara? (Jag tror att jag kan de flesta,men maken säger att det är en sjukdom - på riktigt!)

2008-09-02 @ 07:40:08
URL: http://mrum.blogg.se/
Postat av: jenny

här börjar det också vara kallt på kvällarna och morgnarna. Tråkigt!! mina blommor har typ gett upp för längesen. Krya på dig. Kram/jenny

2008-09-02 @ 11:20:35
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Sandra

stackars mamma som är så sjuk, jag är också lite snuvig men inte så farligt! på tal om tapeter så har jag betalat mina nu så det är klart! hur skönt som helst nu när man vet att lägenheten är klar och "betald". dock så har vi ett problem som måste lösas! vi hörs om det. puss & kram

2008-09-02 @ 14:01:07
Postat av: Anna H

Stackare som är förkyld. Roligare kan man ha! Då det gäller tapeter så finns hur mycket fint som helst. Vad hade ni tänkt. Ljust, mörkt mönstrat, enfärgat........

Krya på dej!

Kram Annah

2008-09-03 @ 07:10:58
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0