Läget efter vecka 38

Idag ska jag visa hur vi ligger till efter ännu en vecka har paserat. Eftersom taken börjar vara klara så har maken börjat att sätta upp lite köksskåp och fläktkåpan i köket.



Bänkskåparna ska sättas när vi har lagt golvet så det får bli senare. Jag har målat och hållit på med underarbete på den lilla toaletten. Vi ska vänta med den stora tills vi har kommit in i huset, huvudsaken att det finns ett badrum.

Först har det spacklats...



och silikonats i hörnen...



Sen är det remsorna i skarvar och hörn som sätts med tätskiktet (gummikletet)



sen ska väggarna och golvet täckas med tätskiktet. Här är det gjort två varv men jag ska göra ett var till innan jag är nöjd.



Maken har börjat att lägga stengolvet i hallen oj vad jag läntar till det är klart. Jag har fått tag i svart fogmassa så jag är nöjd.



Vi har inte tapetserat i något mer rum utan det får bli senare.

Jag ska även hälsa och tacka huset på backen för den goda kakan hon med familj kom förbi med idag den var super god. Det var allt från mig ha en bra vecka.

Kommentarer
Postat av: K

Kan tänka mig att det blir fint i hallen!!

Varsågoda, det var så lite så.

ha en bra morgondag!

Kram!

2008-09-22 @ 21:12:31
URL: http://husetpabacken.blogg.se.
Postat av: Annah

Oj, vad det går undan!



Är det som det ser ut på bilden...högblankt golv i hallen? Det ser hur som helst riktigt snyggt ut!

Kram Annah

2008-09-22 @ 21:43:42
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0