Vardagsrum

Idag har Herr Duracell tapetserat klart vardagsrummet han satt sista våden när jag kom hem från jobbet. Så sen dess har jag hållit på att möblera och få det lite mysigare till i kväll så vi kan använda rummet. Så här börjar det se ut nu hemma hos oss.



Matgruppen som tidigare var syrebetsad men numer ommålad.



Lampan ovanför matgruppen har jag ropat in på en auktion för mång många år sedan men jag gillar den fortfarande så den får hänga framme.



På bordet står en bukett som jag köpte tidigare idag och jag var inte ensam på affären.



Tittar vi längre in så kommer vi till soffgruppen framför tv. Sofforna är inte min favorit utan kommer att bytas ut i framtiden vilket vi båda är överens om men nu har det inte så hög prioritet så det får vänta. Soffbordet ska jag visa er en annan dag den kan användas till matbord ifall man har många gäster men jag återkommer om bordet i något annat inlägg.



Ovanför bordet hänger pendeln Grace från BSweden design Louise Hedenström. En vinst från Plaza interiör.
 


Grace är i plast och den finns i tre olika storlekar jag har mellan storleken det finns en liknande lampa Gladys i stål som bl a hänger på Station 8.
I morgon hoppas jag få upp lite tavlor och få flytta det stora skåpet till dess rätta plats.  Just nu sitter jag och väntar på middag som maken håller på att tillaga. Det är en het kyckling gratäng ett recept som han har fått på jobbet han fick även tips på en till maträtt som heter den flämtande uttern, jag undrar vad den smakar. Ha en bra kväll önskar vi som bor i backebo.

Kommentarer
Postat av: K

Vad fint ni håller på att ha. Önskar man hade samma slags batterier som herr och fru Duracell;))Ha en mysig kväll ni med!

Kram!

2008-10-31 @ 19:14:07
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Karina

Va fint. En sån där herr duracell som tapetserar skulla man ha haft här hemma:) Ha en go helg!

2008-10-31 @ 20:38:40
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad bra det blev med det vitmålade bordet. Är själv väldigt sugen på att byta ut vårt massiva ekbord mot ett mindre otympligt bord, gärna i vitt. Är dock tveksam på om vårt går att måla.



Ha en bra helg!

2008-11-01 @ 23:11:40
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0