Lycktor

Nu när mörkret och kylan kommer allt närmare så tänder jag ett ljus eller några för att höja mysfaktorn här i byggstöket. Några lyktor har jag hittat igen bland alla kartonger. Det är de små växthusen i två olika storlekar köpta på mellandagsrea i Ånäset.



Till jul brukar jag ha lite grönmossa i botten med röda bär till vilket blir juligt och fint.
På köksbordet har jag lyktor från hemtrevnad



Från blomsterlandet kommer dessa lyktor i svart.



Dessa ljuslycktor från Cult har jag fått av min svägerska med familj.



Sist men inte minst är denna Zinklyckta från Spets & ting som jag brukar ha utomhus men som nu har fått flytta in i hallen.



Annars har det varit två födelsedagar under veckan min mamma fylde år i torsdags och lilla systerysters yngsta fylde 5 år i lördags, så det har varit dubbla kalas. Vi håller på som vanligt under helgen men jag tycker nog att jag inte är lika effektiv som förr det blir längre sovmorgon och inte riktigt samma fart. Jag tror det kan bero på att vi har kommit in i huset nu, så vi sover här inne. Det är varmt och skönt och vattnet är inte långt bort så man tappar lite av farten. Det var allt från mig denna kväll ha en bra vecka och ta det lugnt i trafiken men den lömska halkan.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad mysigt ni har. Jag förstår att det är roligt att börja pynta. Ha en mysig kväll kramizar/lilla systeryster

2008-10-19 @ 19:29:49
Postat av: Mikke

Jag ramlade in här efter att ha kikat in till husetpabackens blogg och jag ser att du gillar mörkrets intåg på samma sätt som jag gör. Visst är det precis hur mysigt som helst att kunna plocka fram alla finfina ljuslyktor och mysa med en hel uppsjö av värmeljus. Lovely.

2008-10-19 @ 23:28:41
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: K

Mysigt!

Söta lyktor ni har!

kram!

2008-10-20 @ 14:35:46
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0