Kaminen

I söndag stod jag ute i blåsten och borstade vår gamla kamin med en stålborste. Den kommer inte att installeras i det nya huset p g a en spricka på baksidan. Men den kommer att få stå som en prydnad istället med ljus brinnande i den. Jag brukar smörja in den i spissvärta då och då men nu blev det lite halvdant eftersom jag bara hade en halv tub hemma. Måste komma ihåg att köpa mera så den blir ordentligt insmord. 





 

Lyfter man på toppen så är det en platta där så man kan värma mat eller koka kaffe. Vilket har varit bra vid strömavbrott.

Det är en kamin från Skoglund & Olson tillverkad i Gefle som det står på den.



Nu väntar jag på att Äntligen hemma och House ska börja så ha en bra kväll.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0