Grovsopinsamling

I veckan är det grovsops insamling här där jag bor. Det tar ju inte allt men en del kan man ju bli av med bl a kyl och frys. Så igår tömde jag våran gamla kyl och frys och lastade över till våra nya. De fungerade fortfarande men var 20 år gamla att det kändes lite dumt att bygga det nya kökets inredning efter dom. Vi räknade med att de kanske håller något år till. Dom nya är något högre och vi har valt att ha frys under och kyl över men två likadana istället för en kyl och en frys. Gubben körde ner med dom gamla dit sopkärlen står i går kväll och i afton när jag kom hem efter jobbet var dom redan hämtade det var snabbt jobbat. Tidigare år tycker jag att det ibland har tagit lång tid innan de har hämtat upp sakerna men inte i år, skönt. Så här börjar det se ut i köket när kyl/frysarna är på plats.



De höga dubbeldörrarna är till vårat hörn skafferi, ännu har vi inga hyllor i skafferiet. Jag funderar om man ska klä in hyllorna i vaxduk. Det finns ju så många snygga vaxdukar nu och det blir ju mycket enklare att torka då. 

Vad det gäller badrummet så har duschdörrarna kommit på plats. Det blev lite trångt eftersom jag var helt säker på att det var en 90 x 90 hörna men det var en 100 x 100 istället. Duschdörrarna vann jag för två år sedan i en tävling/julgransplundring på INR, modellen heter Nigara. Här är dom vikta in mot väggen vilket dom kommer att vara när ingen använder duschen...





och så här ser dom ut när de ska användas.

Ikväll blir det en lugn kväll med Äntligen hemma och House, man behöver det ibland. Ha en bra kväll.

Uppdaterad kl 21.05 där blev jag allt lurad av Norrans tv-guide det är först imorgon programen sänds. 

Kommentarer
Postat av: Nilla

Nu går det fort fram. Badrummet blir jätte snyggt. Jag gillade väggplattorna och handukstorken jätte mycket. Skulle också vilja ha en tork i badrummet, men vi saknar uttag. Kramizar lilla systeryster

2008-10-13 @ 21:00:50
Postat av: Marklunds dotra.

Det blir fint det där!

Precis som du skulle jag också se dessa program , men visst är det fel i tidningen eller är det på TV det är fel??

Ha en bra morgondag!

kram!

2008-10-13 @ 21:08:05
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

snyggt och härligt med så stort skafferi. Jag tyckte du hadde pratat om att måla om den gamla köksinredningen?

2008-10-14 @ 11:44:14
Postat av: anneli

Svar till stora systeryster: Ja, vi har tänkt att måla om luckorna men det blir nog lite senare när det är bättre om tid. Vi har inte hunnit kolla sprutmålare ännu eller bestämt vilken nyans vitt vi ska ha. Bara det lugnar ned sig lite så blir det nog gjort. Krammisar från mellan systeryster.

Ps presenten till 5-åringen är köpt.

2008-10-14 @ 18:59:36
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ett hörnskafferi är inte dumt !!! Där ryms massor med prylar .

Ett sånt skafferi fanns i lägenheten jag bodde i tidigare , där rymdes även jag själv när vi lekte kurragömma ....:-))

Må så gott !!

2008-10-14 @ 21:01:28
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Anneli!



Vilka fina bilder! :) Härligt hus du har.



Jag skulle vilja komma ikontakt med dig angående bilder från ditt fina badrum. Jag jobbar som webbansvarig på INR och är just nu på jakt efter badrumsbilder!



Hög gärna av dig till mig!



Mvh

Maria

2010-03-17 @ 15:58:45
URL: http://www.inr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0