Försening igen

Vi har beställt nya bänkskivor till köket och dom skulle komma i början av november men idag ringde de och sa att det var försenat. Så då kommer det att ta ett tag till innan vi kan börja använda köket. Jag ville vänta tills dess att bänkskivorna var på plats innan man stökar in så mycket i lådor och skåp för det blir byggdamm på allt. Men nu är det bara att börja ta in och lasta in i skåp och lådor. Förra veckan fick vi äntligen fönstret som ska vara bredvid ena ytterdörren som sidoljus. Den har också varit försenad så att det har blivit lite stopp i hallen med tapetsering och sådant.

Jag måste berätta om hur premiärduschen gick. Jag stod där och höll just på att shamponera håret när det blev svart , min första tanke var att jag hade rört mig för lite så jag började vifta med armarna för att rörelsedetektorn skulle sätta igång lyset igen. Men ingen reaktion först när jag gläntade på duschdörrarna tändes lyset. Tydligen känner inte detektorn av när man står bakanför duschdörrarna. Så det blir till att komma ihåg att slå om till ljus hela tiden när man ska duscha. Jag undrar hur många gånger till det ska hända innan det blir en vana. 

Nu när det börjar bli kallt om morgonen så vill man gärna få börja använda garaget igen så därför har vi börjat att bära in lite möbler. Det här skåpen ska så småningom bli vita men inte i år.





Det här skåpet har jag haft som bokskåp men nu tänker jag använda det till linneskåp istället. Ingen av dom står på sina rätta platser men det ska tapetseras först innan dom ska ställas på plats. Annars har vi börjat på att fixa till tvättstugan bilder kommer senare. Ha en bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Razzel

Jättefina skåp, blir spännande att se de blir med färg på!

2008-10-22 @ 20:56:03
URL: http://www.hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Åsa

Finfina skåp !!!Kan tro att det ryms mycke grejer i dem .

Önskar dig en bra dag :-)))))

2008-10-23 @ 06:11:45
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0