Fiffigt bord

I det föregående inlägget talade jag om att jag skulle visa mer om vårat soffbord. Jag tycker det är ett fiffigt soffbord som man enkelt kan förvandla till ett matbord med gott om plats för 8 personer. Bordet kommer ifrån min Mormor och Morfar som hade det i sitt hem så det har bra många år på nacken. Det har funnits i deras hem så länge jag kommer ihåg och nu mer finns det hemma hos mig. Fotöljen bredvid bordet kommer också från deras hem. Det är inte så att jag bara har hämtat möbler från deras hem utan det är så att de inte längre finns bland oss. Mormor lämnade oss -81 och Morfar något år tidigare, så jag tror de är glada att deras möbler används fortfarade. Nu till bilderna på bordet så här ser det ut som soffbord..





och när man vill ha det som matbord drar man ut sidorna och hissar upp bordet med en spak som sitter under bordet.



Då har bordet blivit dubbelt så stort och fyrkantigt  och i en bra sitthöjd för att äta. Sen är det bara att ställa dit stolar (sofforna ska inte användas då) och duka upp för middag.
Ikväll hade jag tänkt att måla hyllorna i skafferiet men det tog sådan tid innan maten var klar att jag väntar med det till imorgon för jag vill se vad Simon och Tomas hittar på ikväll. Så ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilket finurligt bord !!!

Ha en trevlig kväll :-))

2008-11-03 @ 19:59:21
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Annah

Så jättefiffigt bord!

Kram Annah

2008-11-03 @ 20:50:56
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Karina

haha det var ett fiffigt bord. Har aldrig sett nåt sånt. Smart!

2008-11-03 @ 21:01:49
URL: http://karrekarras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0