Tidningen Kontur Swedish Design Annual nr 12 år 1963/1964

Måste bara få visa lite fina reportage och annonser från en Designtidning från 1964. Nu när vi håller på att flytta om på jobb 1 hittade man denna tidning i biblioteket. Jag tycker det fanns en hel del läckert i den och det gör ju inte saken sämre att den är från mitt födelseår. Se bara annonsen nedan med Bruno Mathson, stora härliga fönster, stengolv, läckra lampor och möbler. Så här skulle jag kunna bo.

image92

Eller vad säger ni om dessa snygga vaser. Jag tar gärna en av varje.

image93

Nästa bild är ett reportage från ett hus byggt i Gamla Äppelviken vid Mälaren 5 minuter från Stockholmscenter.
Vad jag kan förstå så heter Arkitekten Carl Nyrén och det är hans egna hem.

image94

image95

Nästa bild är en annons på en soffgrupp i läder inte helt fel den heller. Skulle vilja ha den också...

image96

Nästa annons är på Stringhyllorna visst är det läckert tänk er att det är 44 år gamla annonser.

image97
Vad sägs om den här sommarstugan i Norrholmen Arkitekten heter Axel Kandell. Stora glaspartier med skjutdörrar och öppet upp till takåsarna.

image98

Här är det en annons från ett väveri jag tycker gardinerna är snygga och fotöljen ska vi inte glömma vill ha...

image99
Ännu en annons på en soffgrupp se mattan under bordet, lampan det kunde vara från idag.


image100

Sist men inte minst vad säger ni om att få glida fram i en sådan här bil inte mig emot ialla fall.

image101

Nu blev det många bilder men jag tyckte de var så snygga och härliga. Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: K

Ja tänk att modet och trender kommer igen med jämna mellanrum. Mycket av de saker du visar kunde vara från idag. Kan det bero på att allt som är bra och snyggt är redan uppfunnit och skapat???
Själv brukar jag säga att all bra musik är redan gjord och de bästa låtarna gör nya artister om eller använder fraser ur..
=)) Ha en trevlig kväll! Kram !

2008-05-23 @ 18:51:55
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Nilla

vilka häftiga bilder. Det fanns massor som föll mig i smaken. Stod förresten och dreglade över en vit snygg stringhylla på EM. Det var ju flera av bilderna som kunde ha varit från nutid. Kul!
Kramizar/ lilla systeryster

2008-05-23 @ 19:18:34
Postat av: Anonym

Bordet på den sista bilden är precis vad jag skulle vilja ha i vardagsrummet, och vaserna var ur läckra. Kramar från stora systeryster

2008-05-25 @ 14:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0