Husvagnsliv

Min Syster Yster den äldre undrade hur husvagnslivet är så idag tänkte jag visa lite hur vi har det. Nu när huset är rivet bor vi kvar på gården fast i en husvagn och en inredd lada.  Vi har satt upp förtältet till husvagnen och lagt in altangolvet som är isolerat.  Men för att vi inte ska frysa nu när inte sommarvärmen har kommit så har vi ett fläktelement som står under bordet så att det är varmt vid bordet. Bilden är lite mörk men man ser att jag valde att sätta upp gardinerna.

image80

Vi har använt oss av skåp från tvättstugan för att kunna ha ett litet kök i förtältet. En lite mindre kyl som vi har fått av svärfar den blev över när dom flyttade till ny lägenhet. Micro och diskbänk och tyvärr bara kallvatten finns också man får hämta varmvatten från duchen när det är dax för diskning.

image81

Husvagnen används bara som sovrum, här sover jag och maken. Gardinerna satte jag upp när barnen var små det är hus, hästar, kor och andra djur men färgerna var fina till inredningen. De senaste åren har vi inte varit ute med vagnen så mycket så de får hänga kvar.

image82 

Toan använder vi som extra klädförvaring. Det är ikeas sorteralådor som jag ska använda till sopsortering när det blir aktuellt att vi ska börja med det.. Änn så länge får det fungera som låder till underkäder.

image83

Bastun använder vi som toalett även tvättmaskinen får husera där inne. Det är maken som har gjort staketet där vi har planterat vinda som klättrar och täcker ute duchen sommartid.

image84

Inne har vi fått tränga ihop sakerna lite så att det ska rymmas. Det blev en ny varmvattenberedare som var mindre och kunde hängas på väggen. Maken ville inte ta bort skorstenen till bastukaminen så den är kvar.

image85

image86

Ladan får vi ta en annan dag. Men som svar på hur husagnslivet är så myser vi och vi har det bra.

Kommentarer
Postat av: susanne

det ser härligt ut med husvagnssovning under renovering...man tager vad man haver och ni har då verkligen löst det bra för er.
Ang. dina änglar så hoppas jag att jag oxå har några som vakar över mig som du har......jag tror mamma är med mig dag som natt och passar på mig och min familj.Trevlig helg....kramis

2008-05-17 @ 20:41:27
URL: http://www.angelsusanne.blogg.se
Postat av: Erika

Gud, vad ni arbetar! Tur att ni har husvagnen och att ni ändå stannar av då och då...
Ha en bra söndag!

2008-05-18 @ 13:37:03
URL: http://www.mrum.blogg.se
Postat av: Stora systeryster

Va bra att du satte in en bild på växtstödet ni har vi bastun för jag hade just försökt beskriva det på jobbet eftersom de tyckte att gubben din hade gjort så fint växthus + bron vid dammen och sängen, sen tala jag om vad han gjort till mig också. De var imponerade och ville gärna byta till sig en sådan händig man. kramar från mig

2008-05-19 @ 00:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0