Blommor

I dag tog jag mig tid att rensa lite i trädgården och vad hittade jag då, jo lite blommande blommor. Har haft så fullt upp att jag höll på att missa vårens blommors hälsning. Den som är så ljuvlig när man ser att nu går vi mot varmare tider och det börjar växa och gro överallt i rabatterna. Det här är vad jag nästan missade...

image104   

Gullviva och dom lilavita blommorna som även finns i brunt kommer inte ihåg namnet nu men min stora syster Yster kan säkert svara på det både det svenska och latinska namnet om ni undrar. Hon är helt fantastisk gällande blommor och deras namn. Har haft öppen trädgård varit repportage i tidningen och vad jag vet så blir det öppen trädgård i år också. Men hon är inte den ända i släkten (på min sida) som gillar trädgård och blommor. Även min moster som bor på Värmdö i Stockholm var det ett trädgårdrepportage om deras fantastiska trädgård. Så när vi träffas alla systrar, mamma och moster så pratas det en hel del trädgård och vi  går runt och kollar på varandras för tips och idér. Nästa bild är av vitsippa och en blå klockblomma ni vet mitt namn problemet sen tidigare.

image105

Det här är en grässort som blommar tidigt på våren jag tror den heter något men svartgräs? 

image106

Vi ska inte för glömma pingstliljorna som är så fina..

image107

Så här ser min trädgård ut den 24 maj, I morgon ska jag nog ta någon timme till på morgonen till trädgården innan jag arbetar vidare med rensning. Nu sitter vi och väntar på Perelli och den Svenska segern om man orkar hålla sig vaken. Ha en bra lördagskväll

Kommentarer
Postat av: K

Härliga bilder! Jodå vi ska hojta till ,men det blir inte före nästa helg (om ni inte vill bada på släpvagnen förståss=)

2008-05-24 @ 22:08:08
Postat av: Nilla

Skönt att du tar dig tid till lite "avkoppling". Även jag har varit ute i trädgården och krattat, vädret är ju helt underbart. Just nu är det pärlhyasinterna som är som finast.Kramiz/ lilla systeryster. PS. Hoppas du haft en härlig morsdag.

2008-05-25 @ 17:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0